5G = Gods Genade, Gunst, Goedheid, Glorie!

Man-up 
Deze avond wordt -2-maandelijks door de gemeente Nehemia Zwijndrecht en voor iedere man toegankelijk is buiten de gemeente. Op de foto zie je een mooie groep van ca. 25 mannen en stukadoor Pieter uit Middelharnis Goeree Overflakke (thanx a lot) had heerlijke kipsaté meegenomen.Tevens deelde vrachtwagenchauffeur Jan mooie boekjes uit over 'gebed'en 'overwinnend leven'. (thanx as well Jan) Op zo'n avond gaat het om: bijpraten, samen eten, wat drinken, God aanbidden, getuigenissen delen en ook een Woord delen.
 

Dit keer mocht ik een woord delen en het thema was 5G. Bijgaand vind je onder de foto het uitgeschreven
stuk, want vroeg in de morgen legde God die woorden voor die avond in mijn hart en hoofd om te delen met
de Man-up deelnemers! 

5G:  God’s Gunst  Genade Goedheid Glorie zijn voor iedereen die een hechte relatie met God opbouwt! 

Ik ben de Here jullie God die je wegleidde uit het land Egypte, open wijd je mond en Ik zal hem vullen. Ieder mens dwaalde in de duisternis voordat we met elkaar relatie aanginen, maar nu Ik in jullie levens ben, wordt het steeds lichter. De mate van licht en het vermogen om Licht te verspreiden is afhankelijk van de hechtheid van de relatie die je met Ons hebt. Ik, de Heilige Geest,  ben de Bron van jullie Kracht, jullie Wijsheid, jullie Troost en Vrede en Ik zal er altijd zijn.

Ik ben altijd beschikbaar en Ik zal mensen mobiliseren om het vuur van Mij in jullie aan te wakkeren, nadat Ik hen eerst heb aangewakkerd. Daartoe is het belangrijk om zelf zo dicht mogelijk bij en met Mij te leven. Als je een ‘blaasbalg’ wilt worden, is het belangrijk dat je middels gebed jezelf onderzoekt, daar waar zonde(n) is/zijn, deze zonde(n) belijdt/belijden, omdat Ik in staat ben om deze te vergeven en je te reinigen van alle ongerechtigheid. Dan kan ik nog méér door je heen doen. Anders ben je eerder een ‘blaaskaak’ of schelle cimbaal en zijn de woorden die je spreekt van geringe of minder waarde en enkel voor een korte tijd ter motivatie, maar dan verliezen ze snel hun kracht.

Als je zegt dat wil ik en dat doe ik als gelovige in Christus, zul je steeds op bijzondere wijze Knipogen, Aanwijzingen en Raad ontvangen om af te rekenen met de zonden. Dat doe Ik Vanuit Liefde voor jullie, omdat Ik jullie de volheid van leven gun. Een liefdevolle vader of moeder is er juist op gericht dat een kind opgroeit met de juiste waarden, principes en gedrag en een deel van de onbekeerde mensen doen dat best goed, maar……zij kunnen hooghartig en hoogmoedig zijn geworden omdat ze kijken naar wat ze zelf allemaal hebben gepresteerd. Dat is enorm jammer voor hen, want dan missen ze letterlijk de boot.Toch heb Ik hen tot het einde van hun leven op aarde lief en wacht altijd op hen die Mij nu afwijzen. 

Lees hieronder verder.....

Wees verstandig en blijf vol van mijn Geest door het volgende te doen:
1. Begin de dag met Mij en vraag om Mij, de Heilige Geest, vraag om Mijn Leiding, Kracht, Liefde,  Bewogenheid en Actiebereidheid in praktische en geestelijke activiteiten

2. Dank dat Ik er voor je ben en weet dat Ik je zal beschermen, ook al komt je  aardse leven in gevaar, je zal nooit verloren gaan; voor altijd ben je bij en met Mij. 

3. Wees gericht op Het Woord ipv de dingen en het nieuws van de wereld, het zal je nl. heel snel afhouden van Mij en Mijn Woord 

4. Neem dagelijks Mijn Woord, lezend, horend, kijkend en daardoor ervarend 

5. Wandel en ga alsof de Here Jezus naast je loopt en met Zijn Ogen door jou heen kijkt, Zijn Hart verbonden is met jouw hart, Zijn Mond spreekt door jouw mond. 

6. Bidt veel in tongen om persoonlijke hindernissen, barrières en gewoonten te slechten. Dat gaat vaak niet in 1x maar is een proces van afleggen 

7. Getuig van de dingen die ik in elk leven dat zich serieus met Mij bezighoudt en dat blijmoedig doet zonder moeten, maar vanuit willen. Zoek broers en zussen op waar dit landt en waarmee je dit kunt delen. 

Dit bovenstaande zet aan om méér ter ontvangen van Zijn Gunst, Goedheid, Genade, Glorie: 

 

Gunst 
God heeft geweldige gunsten voor de gehoorzame gelovige. Dat is bv. Kracht en de Vrucht van de Geest in Galaten 5:22. Lees Spreuken 3:1-4. God zegt hier dat als u uw zinnen zet op een gerichte, zuivere wandel voor Zijn aangezicht, dan zult u in Zijn gunst wandelen en Hem behagen.

Goedheid 
Gods Goedheid is Zijn natuur, zijn hele wezen. Lees in Psalm 34:9 Proef en geniet van de Heer, gelukkig is de mens die bij Hem schuilt. Genesis 1:31 “God keek naar alles wat Hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Zijn goedheid is niet te verdienen, maar wel te ontvangen. Het is voor bekeerden en ongelovigen en zelfs voor hen die hem sterk afwijzen. In psalm 145:9 staat: goed is de HEER voor alles en allen, Hij ontfermt zich over heel Zijn schepping.

Genade 
Chesed is een oud-testamentisch woord dat de Genade van God beschrijft. Het betekent verlossing van leed, tegenspoed en vijanden. Het verwijst ook over het op een gezonde manier verwerven van macht, dagelijkse, leiding, vergeving en bescherming. 
Charis is een nieuw-testamentisch woord. Dat woord concentreert zich op de voorziening en verlossing. 
Het betekent ook Gods liefde in actie voor mensen die het tegenovergestelde van liefde verdienen. Gods Zoon Jezus Christus is de enige die kan redden, wij kunnen het niet verdienen 
Romeinen: 3:22-24 
Glorie
Het doel van Jezus Christus was de eer aan God geven, het verheerlijken van God onze Vader. Wij op onze beurt verheerlijken of geven de glorie aan Jezus Christus en God: Johannes 3:16 zegt: "Zoveel immers heeft God van de wereld gehouden, dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft geschonken, zodat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven bezit".

Goed is dat we deze beknopte samenvatting van de Goedheid, Gunst, Genade en Glorie tot ons nemen en stofwisselen, net als gezond eten en drinken. Dat we het integreren in ons denken, hele doen en laten om zo op een gunstige wijze een stralend licht te zijn voor de mensen om ons heen. 

‘Als we samen zijn dan is het een lichtbundel, die door middel van verbondenheid aan Mij wordt gevoed en zo sterk wordt dat het steeds feller gaat branden en dan als jullie uitgaan, verspreid je dat licht. De wereld wil dat doven en ridiculiseren, maar daarom heb je elkaar nodig om het te blijven verspreiden en ondertussen genieten jullie van alle voordelen. Maar….ook heb je de (veer) kracht nodig om de aanvallen van demonen en boze geesten in mensen te kunnen weerstaan. Daarbij de menselijke geest is gewillig, maar het vlees is zwak en daarom heb je alles nodig om een waardige soldaat, strijder en evenwichtig persoon  te zijn in Christus. 
Trek elke dag de wapenrusting uit Efeziërs 6: 11-18 aan en je zult floreren!'

Al het schuingedrukte vanuit Gods Geest uitgeschreven voor elk mens....by Dan the grow and gospel man :)

 

Het bericht is geschreven op 03-11-2019 17:12 | Reacties (0)


Voorgaande blog berichten

Going walnuts? Laten we samen het evangelie brengen! (0 reacties)
God dagelijks horen spreken? (0 reacties)
GIA Blog 1-10-2014 (0 reacties)
Gezond & Vitaal voor God! (0 reacties)
Producten, gemeenten, media
Answers with Bayless Conley

Elke zondag op RTL5 Televisie om 7.30 uur. 

Bayless is voormalig drugsverslaafde en stopte ermee toen hij Jezus leerde 
kennen via een 12-jarige jongen die hem het evangelie vertelde 


Kijk onderstaande video, klik op plaatje: 

Versterk jouw immuun-systeem!


Maak gebruik van onze +40 jaar ervaring op het vlak van gezondheid, vitaliteit en souplesse middels coaching voor managers/ondernemers en maak een afspraak via www.grow.nl. De Bijbel zegt: Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt ontvangen, en dat u niet van uzelf bent? 1 Kor. 6:19-20 

Jubilee Geertruidenberg

 

Jubilee is een sterk groeiende gemeente in Noord-Brabant. Momenteel zijn er drie locaties naast Geertuidenberg: Breda en Den Bosch. Binnekort opent Jubilee Gorinchem: www.jubilee.nl  

 

Hour of Power televisie: elke zondag!

De Nederlandse Hour of Power televisie-uitzending www.hourofpower.nl is wekelijks op RTL 5 te zien van 08.00 uur tot 09.00 uur met de herhaling van 09.00 uur tot 10.00 uur,
tevens ook op kanaal 78 (KPN) op Family 7, zie www.family7.nl
 

Joyce Meyer

Ze is 80 jaar (2024) en still going strong!!!

 

http://www.joyce-meyer.nl

Grootnieuwsradio







Op 1008 AM zie www.grootnieuwsradio.nl
Muziek, interviews en Bijbelstudies
Nu in de auto met excellent geluid >
digitaal te beluisteren op DAB+ onder de naan: GNR 

Wij promoten en nemen deel aan:

Compassion bevrijdt kinderen van armoede in Jezus Naam! www.compassion.nl

Christengemeente Open Deur Steenbergen

De gemeente om te bezoeken op zondag om 10.00 uur
in het mooie Steenbergen West- Brabant:https://www.opendeursteenbergen.eu/
 

Family 7

Zie cia KPN , zender 78 en op www.family7.nl 

Nehemia Zwijndrecht

 

Nehemia Ministries is een bloeiende en groeiende gemeente
in Zwijndrecht. Elke zondag samenkomst om 10.30 uur. 
nehemia.nl 

 

In Touch Ministries


 

Dr. Charles Stanley werd 90 jaar (18-4-2023) en bracht +62 jaar het evangelie. 
Hij brengt actuele thema's omdat de de Bijbel actueel is 
www.intouch.org

© Geloofinactie.nl
Design: Av@nt